vergadertip

Hoe voorkom ik een vergaderdip?Daarom deze vergadertip;

Je kent het vast wel: je zit al twee uur met elkaar te vergaderen en je merkt dat de energie langzaam wegebt. Een futloze houding kan negatief overkomen op je gesprekspartners en zorgt doorgaans niet voor veel inspiratie. Maar hoe voorkom je nou zo’s vergaderdip en zorg je dat je meetings effectief zijn? Hieronder geven we je enkele tips.

  1. Schuif de stoelen eens aan de kant
    Je bent vast wel bekend met de kreet “zitten is het nieuwe roken”. Ondanks de vele adviezen om niet te lang te blijven zitten tijdens het werk, is het nog steeds gebruikelijk om voornamelijk zittend te vergaderen. Maar het kan ook anders, namelijk staand. Een staande houding houd je scherp. En het is dus ook nog eens gezonder naast al dat zitten. In het begin is het misschien even wennen, maar je zult zien dat het al snel veel voordelen oplevert. Wij hebben in de vergaderruimte ook zeer comfortabele zitballen, wissel eens van stoel naar zitbal.

 

  1. Haal een frisse neus
    De vergadering onderbreken om een frisse neus te halen is helemaal zo’n slecht idee nog niet. Wat extra zuurstof is goed voor het lichaam en de geest. Wanneer je lang aan het vergaderen bent neemt de luchtkwaliteit af. Je bevindt je al snel in een klamme en muffe ruimte. Verlaat de ruimte en maak even een ommetje! Ze zult zien dat je weer boordevol energie en frisse ideeën zit. Gelukkig hebben wij in de vergaderruimte een mechanisch ventilatiesysteem zodat er constant verse lucht wordt aangevoerd.

 

 

 

 

  1. Zet een kan met water op tafel
    Zorg dat een vergadering je er niet van weerhoudt om voldoende water te drinken. Water heeft belangrijke functies: het regelt onder andere je lichaamstemperatuur, zorgt voor afvoer van afvalstoffen en nog veel meer. Wanneer je te weinig water drinkt, droogt je lichaam sneller uit en kom je onbewust in een stressmodus terecht. Uiteraard is dit niet goed voor je gezondheid. En ook de effectiviteit van de vergadering komt dit niet ten goede omdat je concentratie achteruitgaat. Het advies is om zo’n 1,5 tot 2 liter water per dag te drinken. Een kan met water op de vergadertafel mag daarom niet ontbreken! Bij ons staat altijd vers en gekoeld water in de koelkast. Extra gezuiverd bovendien!